Jag avskyr ljumheten! !

I många år levde jag under kristna människor i sammanhang där man påstod att det var Gudomligt!
Dessa människor levde nititskt och ställde högra krav på sättet att "leva inför gud". Sen hände tydligen saker för exakt samma människor ser jag lite varstans och upptäcker att de inte alls lever som de lärde.


Hur kan människor som inför andra påstått sig både älska Gud och följa honom nu tjäna andra gudar helt öppet och ogenerat. Jag ser hur de som stod och förbannade alkoholens verkan nu gladeligen svingar bägaren utan minsta betänklighet! Kvinnor som stod i lovsången och såg fromma ut både svär helt öppet och räknar inte med Gud på något sätt i sina liv!

Självklart handlar det om att dessa själar aldrig haft en LEVANDE och sann relation med Jesus Kristus. De har "lekt" kristna och det som jag kände stort obehag inför har nu kommit upp till ytan!


Vissa kristna ledare som t ex står och predikar från predikstolen att det är förkastligt att dricka gör ändå detta själva fast i slutna rum. Man hycklar så att jag vill utspy deras hyckleri!


"Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt"! Det religiösa ser fromt ut på utsidan ett tag och sen faller hela korthuset. Sanningen hinner ifatt dessa människor som bara spelade ett spel för att få vara med i ett större sammanhang. De är rätt många som fått oss andra att gå i ledband och följa "ordningarna" dvs göra som dessa ogudaktiga och lömska kristna krävt!

Vi som var nya, äkta och genuina i vår tro på Jesus blev helt enkelt bedragna. Jag har funnit MÅNGA både kvinnor och män på sistone som när det inte gick som de ville helt lämnat tron och som saknar all form av Gudsfruktan! Och Gudsfruktan är vishetens begynnelse. Att frukta Gud handlar inte om ett speciellt beteende utan om att låta Honom leda oss på rätta vägar för Hans namns skull.

Själv HATAR jag ljumheten! Den äcklar mig t o m. Jag avskyr inte människorna som hycklade men deras beteenden. Och jag vet nu hur lagen ställer till det för religiösa själar. Den dödar livet i Kristus. Ingen människa orkar leva efter lagen och istället för att från djupet lära känna Jesus så gömmer man sig bakom nya aktiviteter och korsfäster Mästaren ytterligare en gång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0