Sätt inte Jesus under din skäppa! !

Jag hade närmare 60 000 besökare på min blogg inne på Passagen. Då började jag känna att det jag gjorde hade betydelse. Människor skrev och gav mig uppmärksamhet. För det blev ju så, att man såg MIG och det JAG gjorde!

Djävulen och vårt kött är så bedrägligt. Även om jag ständigt sade och säger att jag ÄLSKAR Jesus så ställde jag mig i vägen för honom! Det blev mina ord och min blogg som syntes. Men Jesus då!?

Jo jag vittnade om honom och inte förrän den helige Ande och änglar började visa mitt hjärta vad som verkligen betyder något insåg jag min egen förskyllan av uppmärksamhet!

Kanske kommer jag en dag att ha ännu fler både besökare och människor som läser om det jag gör och mina ord fast jag tror det knappast. Åtminstone har jag äntligen förstått vad min Mästare menade då lärjungarna ivrigt frågade Honom om vem som var störst och bäst. 

Jag vill nämligen att Jesus ska synas tydligare i vårt land, och jag tror sannerligen att det innebär att många måste flytta på sig. Man sätter inte ljuset under skäppan. Och den kan vara vi själva. En blogg som handlar om Jesus kan istället vara en skäppa som skyler Hans verk och Honom! Det är inte på oss människor som de ofrälsta ska fästa sin uppmärksamhet på främst utan på den vi menar oss följa och tro på!

Jag tror inte att jag är varken ensam eller unik om att tro gott om mina motiv och tankar. Våra ambitioner om att "vinna världen" kan i första anblicken rent ut sagt se heliga ut. Men tål de att granskas!? Och håller de inför den Allsmäktige?


Lärde inte Jesus oss att den var störst bland oss som var alla andras tjänare eller tjänarinna?


Istället för att dra människor till våra egna upptåg så kan vi vara ljus som brinner i mörkret. Då får människor själva känna behovet och längtan efter Herren. Jag menar att vi ibland i vår iver att "göra Jesus" står i vägen för honom. Vi slänger oss iväg på uppdrag än hit och dit men hinner inte be och känna efter om det verkligen är Guds vilja vi gör!


Det är ju nämligen fullt möjligt att göra allting rätt enligt lagboken men ändå hamna utanför himlen!


Jag sitter hellre ned vid Jesu fötter och lyssnar på hans ord numera än rusar åstad och försöker göra något som han redan gjorde för över 2000 år sen. Läs inte mina förträffliga små texter främst utan följ Jesus från Nasaret och Guds suveräna ord!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0